انجام پایان‌ نامه کارشناسی ارشد در کرمان | انجام پایان‌ نامه دکتری و رساله تز دکترا در کرمان

انجام پایان‌ نامه کارشناسی ارشد در کرمان | انجام پایان‌ نامه دکتری و رساله تز دکترا در کرمان :

تصویب پروپوزال و انجام پایان نامه

دانشجویان باید پروپوزال خود را به پژوهش دانشکده خود ارائه دهند و منتظر تصویب نهایی پروپوزال خود باشند. البته در گذشته این کار به این صورت انجام می شد که دانشجو باید پروپزال را به صورت پرینت و یا دست نوشته ارائه می داد ولی اخیرا دانشجویان پروپوزال خود را در سامانه های پژوهشی دانشگاه خود به ثبت می رسانند و مدتی را در انتظار تایید طرح اولیه خود به سر می برند.

چگونه انجام پایان نامه را شروع کنیم ؟

پس از تصویب نهایی پروپوزال طبق روش کار تعیین شده که در پروپوزال بدان اشاره شده است انجام پایان نامه را آغاز می کنیم. روش های انجام پایان نامه شامل این موارد هستند: کتابخانه ای و توصیفی، میدانی و پرسشنامه ای، تحلیلی ، آزمایشگاهی و…

نگارش پایان نامه با روش کتابخانه ای و توصیفی

در روش کتابخانه ای و توصیفی باید به دنبال منابع معتبر و تخصصی مرتبط با موضوع تحقیق باشیم. به طور مثال باید مقالات و کتاب ها و پایان نامه ها و سایت های مرتبط را سرچ کنیم و از طریق روش فیش برداری، مطالب مرتبط را با ذکر منبع، گرداوری نموده و به صورت منسجم و یکپارچه در چارچوب فصل های مختلف تنظیم نماییم.

نگارش پایان نامه با روش میدانی و پرسشنامه ای

وقتی روش تحقیق، میدانی و پرسشنامه ای باشد لازم است دیتاهای پژوهش از طریق حضوری (انجام مصاحبه ، توزیع پرسشنامه به صورت آنلاین یا غیر آنلاین و…) جمع آوری گردد. هر پایان نامه معمولا در تمامی رشته ها شامل پنج فصل می باشد که اصولا در فصل چهارم دیتاهای جمع آوری شده باید مورد تحلیل و آنالیز قرار بگیرند و در فصل پنجم نتایج تحلیل، ارائه می شوند.

نگارش پایان نامه با روش آزمایشگاهی

در روش آزمایشگاهی، داده ها و موردهای مطالعه در فضای آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج و دیتاهای به دست آمده در فصل چهارم پایان نامه مورد شرح و تفسیر و تطبیق قرار می گیرند و نتایج نهایی در پایان کار به صورت منسجم و طبقه بندی شده به عنوان حاصل پژوهش ارائه می گردند.

چارچوب کلی هر پایان نامه عموما به چه صورت است؟

پایان نامه ها  عموما در پنج فصل نگارش و تدوین می شوند. فصل اول در بردارنده ی مطالب پروپوزال است. یعنی مطالبی که در پروپوزال آورده شده است در فصل اول بسط میابند و همان مطالب به صورت گسترده تر مطرح می شوند. فصل دوم پایان نامه نیز معمولا شامل مبانی و چارچوب نظری کار است. مطالب مرتبط مثل نظریه ها و مباحث تئوری با ذکر منبع در فصل دوم گنجانده می شوند. فصل سوم پایان نامه ها شامل روش انجام کار و یا پیشینه و سوابق پژوهش است و در نهایت دیتاها، متغیرها، و موارد مطالعه در فصل چهارم و پنجم مورد تحلیلی و تشریح قرار گرفته و در قالب نتیجه و حاصل کار ارائه می گردند.

 

آسان مقاله بزرگترین سامانه اکسپت مقاله در ایران

ایزی تز بزرگترین مرکز مشاوره انجام رساله دکتری در ایران

پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه

تلفن مشاوره پایان نامه : 09199631325

تلفن مشاوره مقاله : 09353132500

 

 

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.