انجام مقاله ISC روانشناسی | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته روانشناسی

ژانویه 08, 2024 (0) نظر , , , , , , , , , , , ,

انجام مقاله ISC روانشناسی | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته روانشناسی | تلفن های مشاوره و تماس : 09199631325 و 09353132500 می باشد.

انجام مقاله ISC روانشناسی | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته روانشناسی

انجام مقاله ISC روانشناسی | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته روانشناسی

تا ۸۰ سال پیش، روان‌شناسی را مطالعه روح و روان و روان‌شناس را فردی می‌دانستند که رویداد‌های درونی،‌ ذهنی و مغزی را مثل تصورات، خاطرات،‌ افکار و احساسات را مطالعه می‌کند. طبق این تعریف، روان‌شناسی شاخه‌ای از ذهنی‌ترین بخش دانش انسان یعنی فلسفه بود. اما از اوایل قرن بیستم و با پیشرفت سریع دو علم زیست‌شناسی و فیزیک،‌ روان‌شناسی نیز مطالعه ذهنی (زندگی روانی) را کنار گذاشت و به مشاهده و مطالعه رفتار موجودات پرداخت. البته هنوز نیز روان‌شناسان فرآیندهای ذهنی را مطالعه می‌کنند اما این کار را نه به صورت ثبت شخصی ادراکات و احساسات بلکه به شیوه عینی و علمی انجام می‌دهند.

متاسفانه‌ هنوز در کشور ما بسیاری‌ از مردم‌، روان‌شناسی‌ را با کف‌بینی‌ و احضار روح‌ یکی‌ می‌دانند و کتاب‌هایی‌ با موضوعات‌ فوق‌، به‌ عنوان‌ کتاب‌های‌ روان‌شناسی‌، فروش‌ فوق‌العاده‌ای‌ دارند. در حالی‌ که‌ روان‌شناسی‌ شاخه‌ای‌ از علوم‌ زیستی‌ است‌ که‌ هم‌ به‌ مطالعه‌ عینی‌ رفتار قابل‌ مشاهده‌ می‌پردازد و هم‌ به‌ فهم‌ و درک‌ فرآیندهای‌ ذهنی‌ که‌ به طور مستقیم مشاهده نمی‌شوند و بر اساس‌ داده‌های‌ رفتاری‌ و عصب‌ زیست‌شناختی‌ قابل‌ استنباط‌ است‌، توجه‌ دارد. رشته‌ روان‌شناسی‌ در مقطع‌ کارشناسی‌ شامل ۴ گرایش‌ بالینی‌، آموزش‌ کودکان‌ استثنایی‌، صنعتی‌ و سازمانی‌ و عمومی‌ است‌. در این میان روان‌شناسی‌ بالینی‌ خدمات‌ تشخیص‌ و درمان‌ (روان‌‌درمانی‌) را به‌ افرادی‌ که‌ دچار رفتارهای‌ نابهنجار مانند افسردگی‌، اضطراب‌، وسواس‌، و مانند آن‌ها هستند، ارائه‌ می‌دهد که‌ این‌ خدمات‌ در سه‌ زمینه‌ تشخیص‌، درمان‌ و پیشنهادِ روش‌هایی‌ برای‌ پیشگیری‌ از معضلات‌ و ناهنجاری‌های‌ رفتاری‌ ارائه‌ می‌شود. روان‌شناسی‌ صنعتی‌ و سازمانی‌ نیز یافته‌های‌ روان‌شناسی‌ را در محیط‌های‌ کاری‌ به‌ کار می‌برد؛ یعنی‌ درباره‌ این‌ که‌ محیط‌ کار باید چگونه‌ باشد تا بهترین‌ بازدهی‌ را داشته‌ باشد یا چه‌ متغیرهایی‌ در ارتباط‌ بین‌ کارفرما و کارگر موثر است‌ و چه‌ عواملی‌ باعث‌ عدم‌ تفاهم‌ بین‌ کارفرما و کارگر می‌شود، مطالعه‌ می‌کند. روان‌شناسی‌ عمومی‌ نیز به‌ مطالعه‌ کلیات‌ روان‌شناسی‌ می‌پردازد و روان‌شناسی‌ و آموزش‌ کودکان‌ استثنایی‌ کاربرد یافته‌های‌ روان‌شناسی‌ در رابطه‌ با کودکان‌ استثنایی‌ (تیزهوشان‌ و معلولان‌ جسمانی‌) است‌.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انجام مقاله ISC مهندسی انرژی | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته مهندسی انرژی

انجام مقاله ISC روانشناسی | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته روانشناسی

درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل
دروس مشترک و تخصصی این رشته عبارتند از:

توانایی‌های‌ لازم

زیست‌شناسی‌ و شیمی‌ در این‌ رشته‌ اهمیت‌ بسیاری‌ دارد و باید پایه‌ علوم‌زیستی‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ قوی‌ باشد. به‌ همین‌ دلیل‌ امروزه‌ دانشجویان‌ این‌ رشته‌ از بین‌ دو گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌انسانی‌ و علوم‌تجربی‌ پذیرفته‌ می‌شوند. از سوی‌ دیگر آمار، ریاضی‌ و زبان‌ انگلیسی‌ در این‌ رشته‌ کاربرد و اهمیت‌ زیادی‌ دارند. دانشجوی‌ این‌ رشته‌ باید نسبت‌ به‌ اطراف‌ و جامعه‌ خود دید عمیقی‌ داشته‌ باشد تا بتواند ظرافت‌های‌ رفتاری‌ افراد را درک‌ کند‌ و به‌ ویژگی‌های‌ روانی‌ افراد پی‌ ببرد.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
نوشتن مقاله کنفرانسی زمین‌شناسی مهندسی + نوشتن مقاله علمی و پژوهشی زمین‌شناسی مهندسی

انجام مقاله ISC روانشناسی | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته روانشناسی

ایزی تز برندی متفاوت با خدماتی متمایز در زمینه پایان نامه و مشاوره پایان نامه دکتری و …

با همکاری آسان مقاله برند اول مشاوره مقاله در ایران

تلفن های مشاوره و تماس : 09199631325 و 09353132500 می باشد.

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.