شبیه سازی چیست ؟!!

سپتامبر 09, 2019 (0) نظر , , , , , , , , , , , ,

شبیه سازی چیست ؟!!

شبیه سازی چیست ؟!!

شبیه سازی چیست ؟!!

شبیه سازی در بسیازی از سازمان ها و نهاد ها وجود دارد و بسیاری از این سازمان و نهاد ها تلاش میکنند تا با توجه به شبیه سازی که تعریف آن ها را خواهیم گفت هزینه خود را کاهش دهند. و همچنین در زمان نیز صرفه جویی های لازم را داشته باشند این در حالی است که اگر بخواهند یک نمونه اولیه را از نرم افزار یا هر چیزی طراحی کنند.

هزینه بسیاری زیاد را میطلبد چرا که طراحی نشده است و هزینه طراحی دوباره را میبرد و همچنین وقت بسیار زیادی را میبرد از همین جهت اکثر سازمان های کشور رو به شبیه سازی آورده اند و شرکت ها خصوصی بیشتر در این زمینه موفق بوده اند. در واقع با شبیه سازی میشود یک نمونه را با سرعت آزمایش کرد به طوری که آن را ایجاد نمیکنند و سرعت بسیار بالایی دارند.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
مشاوره نگارش مقالات

رشته های مختلف و شبیه سازی در آنها

این کار  در رشته‌های مختلف از جمله زیر کاربرد دارد :

  1. مدیریت
  2. پزشکی
  3. طراحی
  4. معماری
  5. و…

بسیاری از جنبه‌های دنیای طبیعی را می‌توان به مدل‌های ریاضی تغییر داد. و با استفاده از مدلسازی می‌توان تغییرات مختلف را روی آن‌ها اعمال کرد، و نتایج را مورد بررسی قرار داد. حتی بدون این که این تغییرات را در واقعیت اعمال کنیم.

شبیه سازی چیست ؟

شبیه سازی یعنی تقلید کردن از یک نمونه موفق که افراد خاصی در زمینه های خاص تعریف خود را از آن دارند به عنوان مثال اگر شما یک هواپیما را در نظر بگیرید.  این کار در پرواز به کمک خلبان کمک میکند تا بدون آن که با نمونه واقعی هواپیما پرواز کند وارد دنیای واقعی پرواز شود تا مهارت های لازم از آن را در خود ایجاد کند مانند ماشینی که با چندین بار نشستن پشت آن مهارتت بیشتر میشود. اما در کل باید گفت که   یعنی تقلید از هر کاری که به موفقیت می انجامد میتواند شبیه سازی یک نرم افزار باشد یا شبیه سازی یک نمونه از کمد یا مبلمان که در نهایت منجر به موفقیتی بالا میشود.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انواع مقالات علمی

درکشور ایران بار ها  و بارها شاهد موفقیت آن هستیم.  مدلسازی میتواند یک مدل سازی کامپیوتری ، فیزیکی یا فکری باشد مدلسازی کمک میکند تا شما بفهمید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

 

آسان مقاله بزرگترین سامانه اکسپت مقاله در ایران

ایزی تز بزرگترین مرکز مشاوره انجام رساله دکتری در ایران

پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه

تلفن مشاوره پایان نامه : 09199631325

تلفن مشاوره مقاله : 09353132500

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انجام مقاله ISC نفت | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته نفت

 

 

 

 

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.