مقاله مروری و نحوه نگارش مقاله مروری

سپتامبر 09, 2019 (0) نظر , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مقاله مروری و نحوه نگارش مقاله مروری

مقاله مروری و نحوه نگارش مقاله مروری

مقاله مروری و نحوه نگارش مقاله مروری

مقاله مروری یک خلاصه نویسی منتقدانه در مورد یک موضوع مشخص می باشد. همچنین یک مقاله مروری یک مقاله مشخص و مجزای مقالات دیگر می باشد. مقالات مروری در دسته بندی مطالعات سیستماتیک و فراتحلیلی قرار میگیرند.

مقاله مروری یک خلاصه نویسی منتقدانه در مورد یک موضوع مشخص می باشد. همچنین یک مقاله مروری یک مقاله مشخص و مجزای مقالات دیگر می باشد. مقالات مروری در دسته بندی مطالعات سیستماتیک و فراتحلیلی قرار میگیرند. مقالات مروری یک بررسی کامل از شکافهای موجود در مورد یک موضوع مشخص می باشند که بررسی و تحلیل نتایج تحقیقات گذشته می پردازد. مقالات مروری به خوانندگان کمک میکنند تا اطلاعات جامع در مورد یک موضوع را به طور خلاصه اخذ نمایند و درباره یک موضوع مشخص به سادگی و درتی و با دید باز تصمیم گیری نمایند. این مقالات برای نویسندگان تازه کار بسیار مفید است تا شکافهای تحقیقات را بیابند و بتوانند برای ورود به عرصه تحقیق گزینه مناسبی را بیابند. یک مقاله مروری مشخصات زیر را داراست :

  • یک نوشته مستقل است.
  • بر طبق مطالعات انجام شده قبلی می باشد.
  • شامل نتایج جدیدی نیست.
  • شامل مطالب قبلا نشر یافته به هیچ شکلی نیست.
مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
هزینه مقاله isi عمران | هزینه و قیمت اکسپت چاپ نوشتن مقاله isi در رشته عمران

ساختار یک مقاله مروری چگونه است؟

یک مقاله مروری معمولا این اجزا را دارد:

  • مقدمه: تمام مقالات مروری دارای یک مقدمه هستند که به بیان اهمیت این تحقیق می پردازد.
  • روشها: در بسیاری از نوشته های مروری بخشی به عنوان معیارهای استفاده شده برای انتخاب موضوع یا شیوه ای که اطلاعات ارائه داده می شوند  وجود دارد. این بخش درک بهتر موضوع متن را برای نویسنده فراهم میاورد .
  • متن اصلی: چگونگی ساخته شدن پاراگرافهای متن اصلی شما به مدل سازمان بندی که شما برای دنبال کردن در نوشته مروری خود انتخاب کرده اید بستگی دارد. بنابراین، یک مدل ترتیب زمانی احتمالا پاراگرافهای متفاوت برای دوره های زمانی مختلف بر پایه ی موضوعات متنوع خواهد داشت، در حالیکه مدل موضوعی زیر مجموعه های بر پایه ی موضوعات متفاوت دارد.
  • بحث و نتیجه گیری: این بخش به خلاصه سازی مطالعات صورت گرفته می پردازد و در آن نتایج حاصله در مورد سوالات پیش رو مطرح و مورد بحث قرار میگیرد. همچنین بخشی است که در آن به طور واضح شکافهای تحقیق را مورد مطالعه قرار داده و پیشنهادادت برای مطالعات آتی را بیان میکنید .
  • لیست مراجع: لیست مرجع یک بخش خیلی مهم از یک نوشته مروری است از آنجا که مقاله شما به طور کامل بر پایه ی منابع اولیه است. لیست مراجع باید جزئی باشد و شماره ی صفحات و جزئیات بخش ها هر جا که لازم باشد باید فراهم شود.
مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
پروپوزال حقوق تجارت الکترونیک (انجام پروژه)

 

آسان مقاله بزرگترین سامانه اکسپت مقاله در ایران

ایزی تز بزرگترین مرکز مشاوره انجام رساله دکتری در ایران

پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه

تلفن مشاوره پایان نامه : 09199631325

تلفن مشاوره مقاله : 09353132500

 

 

 

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.