نوشتن مقاله کنفرانسی مهندسی زمین‌لرزه + نوشتن مقاله علمی و پژوهشی مهندسی زمین‌لرزه

سپتامبر 13, 2022 (0) نظر , , , , , , , , , , , , , , ,

نوشتن مقاله کنفرانسی مهندسی زمین‌لرزه + نوشتن مقاله علمی و پژوهشی مهندسی زمین‌لرزه | تلفن های مشاوره و تماس : 09199631325 و 09353132500

نوشتن مقاله کنفرانسی مهندسی زمین‌لرزه + نوشتن مقاله علمی و پژوهشی مهندسی زمین‌لرزه

نوشتن مقاله کنفرانسی مهندسی زمین‌لرزه + نوشتن مقاله علمی و پژوهشی مهندسی زمین‌لرزه :

نوشتن مقاله کنفرانسی مهندسی زمین‌لرزه + نوشتن مقاله علمی و پژوهشی مهندسی زمین‌لرزه :

مقاله کنفرانسی چیست و چه ویژگی خاصی دارد؟

مقاله کنفرانس اغلب هم یک سند مکتوب است و هم یک سخنرانی شفاهی. ممکن است قبل از حضور در کنفرانس، از شما خواسته شود که یک نسخه از مقالۀ خود را به یک فرد متخصص و مفسر ارائه دهید. بنابراین، مقاله شما باید از کنوانسیون مقالات دانشگاهی و ارائه شفاهی پیروی کند.

به طور خلاصه مقالۀ کنفرانس سندی مکتوب است که ارائه شفاهی شما در یک کنفرانس را بیان می‌کند. این مقالات شامل جزئیات سخنرانی‌های شرکت‌کنندگان برای مرور در شرایطی است که شرکت کننده قادر به شنیدن سخنرانی شفاهی نبوده باشد. اما در مواردی که مقالات پس از کنفرانس تولید می‌شوند، سؤالات ایجاد شده در حین ارائه در مورد نکاتی که در کنفرانس مورد توجه بوده‌اند و احتمالاً بیشتر مورد توجه خوانندگان قرار می‌گیرند، می‌توانند جهت مشخصی به مقاله بدهند.

مقالات کنفرانس می‌توانند روشی مؤثر برای بیان و امتحان ایده‌های جدید، معرفی کار شما به همکاران و اصلاح سؤالات تحقیق باشند. ارائه در یک کنفرانس یک فرصت عالی برای به دست آوردن بازخورد ارزشمند از یک جامعه دانش‌پژوه و افزایش رشد حرفه‌ای در زمینه تخصص شماست.

قبل از نوشتن مقاله کنفرانس چه کنیم؟

اگر قصد نوشتن مقاله دارید و می‌خواهید بدانید چگونه مقاله کنفرانسی بنویسیم، باید آمادگی این کار را پیدا کرده و در این زمینه به قدر کافی اطلاعات کسب کنید.

  1. مطالعه هر چه بیشتر در مورد مقالات مشابه و روش نوشتاری به کار رفته در آن‌ها. با این کار می‌توانید از نحوه ارائه حقایق و یافته‌ها در مقالات مشابه، ایده واضح و روشنی کسب کنید.
  2. از طریق اینترنت، مقالات مربوط به موضوع مورد نظر خود را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها برای ذکر نقل قول و منابع استفاده نمایید.
  3. تمامی آمار و ارقام، تصاویر، آزمایشات و تحلیل‌ها و داده‌های حاصل از آن‌ها را به همراه منابع در جایی مشخص ثبت و ضبط کنید.
  4. قالب مشخص مقاله و فرمت آن را طبق آنچه خواسته شده و باید باشد از اینترنت یا از وب‌سایت یا بروشور کنفرانس دانلود کرده و طبق آن، مقاله را بنویسید. عموماً کنفرانس‌ها قالب مشخص دارند و فرمت مقاله مورد نظر خود یا نمونۀ مقالۀ مد نظر خود را اعلام می‌کنند.
  5. قوانین و مقررات مربوط به پذیرش و انتشار مقاله و همچنین نحوه نگارش آن را با دقت بررسی نمایید.
مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انجام مقاله ISC معدن | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته معدن

نوشتن مقاله کنفرانسی مهندسی زمین‌لرزه + نوشتن مقاله علمی و پژوهشی مهندسی زمین‌لرزه

چگونه برای نوشتن مقاله کنفرانس آماده شویم؟

حالا می‌خواهیم بدانیم چگونه برای کنفرانس مقاله بنویسیم. در هنگام شروع به نوشتن مقاله کنفرانس باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت.

  • تعیین ساختار و سبک

چگونه ارائه خود را شکل می‌دهید و نحوۀ ارائه شما چگونه است؟ این یک سؤال بسیار مهم است، زیرا نحوۀ ارائه شما، قالب نوشتاری شما را شکل می‌دهد. امکاناتی که می‌توانید به کار بگیرید این موارد هستند:

  • استفاده از ارائه بصری و استفاده از پاورپوینت (PowerPoint) یا نرم‌افزار پرزی (Prezi)
  • استفاده از متنی که برای مراجعه و یادآوری مطلب استفاده کرده و با صدای بلند می‌خوانید.
  • جلسه میزگرد که در آن بحث می‌کنید.

ارائه شما می‌تواند ترکیبی از موارد بالا باشد و در بخشی با استفاده از نرم‌افزار ارائه دهید، در بخشی با صدای بلند بخوانید و یا در بخشی در یک جلسه بحث و گفتگو با مخاطبان و یا حضار شرکت کنید.

  • قوانین و مقررات هر کنفرانس

آیا تا به حال در کنفرانسی شرکت داشته‌اید؟ آیا مقاله‌ای برای شرکت در کنفرانس داشته‌اید؟ باید قوانین و مقررات ارائه مقاله در کنفرانس را بدانید و آن‌ها را در زمان نوشتن و ارائه رعایت کنید. اگر در پنل شرکت کرده و با دیگر پژوهشگران حضور پیدا می‌کنید، می‌بایست از برنامه و انتظارات پنل آگاهی داشته و آمادگی شرکت در کنار دیگر محققان و ارائه به موقع را داشته باشید؛ به عنوان مثال زمانی که نوبت به شما می‌رسد و باید در جای مناسب بحث را به دست بگیرید.

  • شناخت از مخاطبان و حضار و دغدغه‌های کنفرانس
مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
پایان نامه و پروپوزال حقوق ثبت اسناد و املاک

اگر ارائه شما حضوری است و با مخاطبان در ارتباط هستید، باید از نیازهای آن‌ها مطلع بوده و سؤالات یا نیازهایشان را به تحقیق و مقاله خود پیوند دهید. اما در بحث غیر حضوری این کار را باید در هنگام نوشتن انجام دهید. توجه به نیاز مخاطب و قدم گذاشتن در حیطۀ بسط و گسترش درست مطالب خود، به شما در کسب موفقیت کمک می‌کند. همچنین با رجوع به فراخوان و تقاضای ارسال چکیده یا اصل مقاله، این امکان را خواهید یافت که از فضای کنفرانس و موضوعات کلیدی و اهداف آن به‌درستی آگاه شوید. چه موضوعات و ترکیبات کلیدی تکرار می‌شوند؟ مقاله شما چه ارتباطی با موضوع بزرگتر و سرفصل کنفرانس خواهد داشت؟

روش نوشتن مقاله کنفرانسی

من یک مقاله عالی در مورد موضوع خودم دارم، آیا می‌توانم صرفاً کپی و پیست کنم؟ البته که خیر! باید مطالب در هر زمانی تازه و به‌روز بوده و متناسب با نیاز ایجاد شده تولید شود.

نکات مهمی در شیوۀ نگارش مقاله و روش نوشتن مقاله کنفرانسی وجود دارد که با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

در هر مقاله تحقیقاتی 6 آیتم پایه قرار دارند که عبارتند از:

  1. چکیده
  2. مقدمه / بیان مسئله
  3. پیشینۀ پژوهش
  4. روش پیشنهادی
  5. تجزیه و تحلیل داده‌ها و نتایج تجربی
  6. نتیجه‌گیری و منابع

نوشتن مقاله کنفرانسی مهندسی زمین‌لرزه + نوشتن مقاله علمی و پژوهشی مهندسی زمین‌لرزه

مهندسی زمین‌لرزه (به انگلیسی: Earthquake Engineering) زمینه‌ای‌ست بسیار متنوع و وسیع شامل مجموعه‌ای بزرگ از دانش‌ها و فنون گوناگون که حول اهداف حیاتی مربوط به مطالعه، طراحی، اجراء، کنترل، و نگهداری انواع سازه‌ها و پروژه‌های عمرانی در مقابل تأثیرات نیروها و بارهای ناشی از وقوع زمین‌لرزه‌های احتمالی و حصول هرچه افزون‌تر اطمینان از حداقل بودن خسارات واردآمده، باهم جمع آمده‌اند.

بارهای ناشی از زمین‌لرزه

در مقایسه با بارهای عادی و نرمال وارد بر سازه‌ها، نیروهای ناشی از زلزله تفاوت‌های عمده‌ای را دارا می‌باشد. در اغلب موارد، وجود همین تفاوت‌هاست که کار طراحی و مقاوم‌سازی در برابر این پدیدهٔ طبیعی و بالقوه ویران‌گر را دشوار ساخته و به‌دور از اطمینان و امکان قرار می‌دهد:

  1. نیروهای ناشی از زلزله به صور مختلف، از زمین وارد ساختمان شده، در حالی‌که، بارهای معمولی مورد انتظار در طول عمر سازه، اغلب به صورت قائم است و پس از پشت سر نهادن فونداسیون ساختمان، وارد زمین می‌شود.
  2. بارهای مربوط به خدمات هر روزه و عادی مورد انتظار از ساختمان، تقریباً همیشه و در تمامی مدت عمر آن پیش می‌آید، در حالی‌که، در طول همان مدت، ممکن است حتی یک زلزله هم در منطقهٔ مورد نظر رخ ندهد.
مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
مقاله نویسی و مراحل آن

فلسفهٔ طراحی و اجراء

به‌خاطر خصوصیات و ویژگی‌های بالا، چنانچه تصمیم بگیریم ساختمان‌ها را کاملاً مقاوم و پاسخگو در مقابل زلزله‌های مهیب طراحی و احداث نمائیم، مقادیر هنگفتی مصالح و امکانات فنی و مالی اضافی مصرف خواهد شد، که شاید در عمل هرگز هم مورد نیاز قرار نگیرد؛ بنابراین، فلسفهٔ طراحی و اجراء اغلب سازه‌ها را بر تجویز و تحمل خرابی‌ها و آسیب‌های احتمالی در زمین‌لرزه‌های نادر قرار می‌دهیم، ولی همواره در پی آموختن و به‌کار گرفتن شیوه‌ها و تکنیک‌هایی هستیم که از فروریختن کامل سازه‌ها، حتی در شرائط نسبتاً بحرانی جلوگیری شود.

نوشتن مقاله کنفرانسی مهندسی زمین‌لرزه + نوشتن مقاله علمی و پژوهشی مهندسی زمین‌لرزه

نوشتن مقاله کنفرانسی مهندسی زمین‌لرزه + نوشتن مقاله علمی و پژوهشی مهندسی زمین‌لرزه

ایزی تز برندی متفاوت با خدماتی متمایز در زمینه پایان نامه و مشاوره پایان نامه دکتری و …

با همکاری آسان مقاله برند اول مشاوره مقاله در ایران

تلفن های مشاوره و تماس : 09199631325 و 09353132500 می باشد.

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.