چاپ مقاله در نشریات داخلی

سپتامبر 09, 2019 (0) نظر , , , , , , , , ,

چاپ مقاله در نشریات داخلی

چاپ مقاله در نشریات داخلی

مراحل چاپ مقاله isi

چاپ مقاله آخرین بخش در انجام یک تحقیق محسوب میشود. این بخش یکی از مهمترین مراحل نشر دانش محقق می باشد که باید کامل و بدرسی صورت گیرد. چاپ مقاله نیازمند داشتن اطلاعات در مورد مقاله نویسی، فرمت مقالات، شناخت مجلات علمی و .. می باشد. در صورت عدم اطلاع کامل از هر کدام از این بخش ها پروسه چاپ مقاله و نشر دانش محقق دچار مشکل خواهد شد.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا روند کلی نگارش مقاله تا چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و  یا خارجی دارای نمایه های معتبر (ISI, ISC, Scopus, Pubmed, ..) را بیان نماییم.  تا دانشجویان و محققین بتوانند به سادگی با در دست داشتن این اطلاعات به نشر دانش خود و چاپ مقاله در مجلات معتبر و مناسب داخلی و خارجی بپردازند.

گام اول: نگارش مقاله

در قدم اول محقق باید آشنایی کامل با ساختار یک مقاله علمی داشته باشد و باید بداند که مقاله نگارش شده باید دارای چه سر فصل هایی باشد چه مطالبی برای هر سر فصل می بایست ارائه نماید. برای آشنایی با سرفصل های مقالات علمی و انواع آن بهتر است به مقاله های قبلی منجمله مقاله نویسی در 11 گام مراجعه نمایید ولی به طور کلی مقاله دارای بخش های مختلفی منجمله عنوان، نام نویسندگان و وابستگی ها، چکیده، کلمات کلیدی، مقدمه، موارو روش ها (متدولوژِی)، بحث و نتایج، نتیجه گیری و منابع می باشد که هر کدام در مقالات مختلف فرمت خاص نگارشی خود را دارند که در مقالات قبلی به طور کامل توضیح داده شده است.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انجام مقاله ISC تربیت بدنی | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته تربیت بدنی

گام دوم: شناسایی مجله مناسب برای چاپ مقاله

پس از انجام مقاله و نگارش آن می بایست مجله مورد نظر برای چاپ مقاله را یافت. برای انجام این منظور می بایست ابتدا با مجلات معتبر و نامعتبر و نحوه اعتبار سنجی مجلات را مطالعه نمود و با ملاک ارزیابی مجلات آشنا شد. مجلات به طور کلی توسط نمایه های آن ها اعتبار سنجی می گردند و مجلات دارای نمایه WOS در حال حاضر جزو مجلات معتبر محسوب می گردند. باید در نظر داشت که ملاک اعتبار سنجی یک مجله کشور نمی باشد و از این باور نادرست باید دور بود. مجلات متعددی نیز وجود دارند که مجلات جعلی هستند و با ملاک های فراوانی منجمله چاپ تعداد زیادی مقاله از یک کشور به صورت گروهی و یا عدم داوری مقالات و .. میتوان آنها را شناسایی نمود. با دانستن این اطلاعات به سادگی میتوان از سو استفاده مجلات نامعتبر جلوگیری نمود.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
چگونه یک روزه مقاله بنویسیم ؟

البته جهت تسهیل در بررسی مجلات علمی سامانه ای طراحی و ارئه شده که میتوان به راحتی با وراد کردن شماره شاپا (ISSN) مجله کلیه اطلاعات منجمله جعلی بود یا نبودن و یا ایمپکت فکتور و یا نمایه های آن را به طور کامل مشاهده نمود

گام سوم: فرمت بندی و سابمیت مقاله

قدم نهایی تغییر فرمت مقاله از حالت فایل ساده به فرمت دلخواه و درخواستی مجله می باشد که با مراجعه به سایت مجله و راهنمای نویسندگان میتوان به راحتی به آن دست یافت. فرمت بندی عموما کار سختی نیست ولی نیاز به دانش در نرم افزارهای ورد و افیس را داراست. پس از فرمت بندی زمان سابمیت و یا ارسال مقاله رسیده که از دو طریق ذکر شده در بخش سابمیت مقاله میتوانید مقاله خود را جهت داوری برای مجله ارسال نمایید و اکسپت مقاله خود را دریافت نمایید.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
بهترین دانشگاه های ایران

 

 

 

 

آسان مقاله بزرگترین سامانه اکسپت مقاله در ایران

ایزی تز بزرگترین مرکز مشاوره انجام رساله دکتری در ایران

پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه

تلفن مشاوره پایان نامه : 09199631325

تلفن مشاوره مقاله : 09353132500

 

 

 

 

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.