آشنایی با Web Of Science | پایگاه Web Of Science

جولای 08, 2019 (0) نظر , , , , , , , , ,

آشنایی با Web Of Science | پایگاه Web Of Science

پایگاه Web Of Science

 

 


پایگاه Web of Science که در پیشتر به Web of Knowledge شناخته می شد یک یک پایگاه علمی آنلاین است که با رویکرد نمایه کردن و تعیین کردن میزان رفرنس دهی و استناد دهی به مقالات و ژورنال ها بوجود آمده است.

این پایگاه توسط موسسه ی اطلاعات علمی یا Institute scientific information یا به اختصار ISI بوجود آمد و بعد ها توسط مجموعه ی Clarivate Analytivs تحت تملک درآمد. شایان ذکر است خود مجموعه Clarivate Analytics در گذشته بخشی از مجموعه ی تامسون رویترز بوده است و هم اکنون با حفظ ارتباطات و روابط به یک مجموعه ی جدا تبدیل شده است. WOS پژوهش های از سال 1900 تا اکنون را پوشش می دهد.

در سال 2014 تعداد پژوهش های پوشش داده شده توسط WOS از مرز 50000 کتاب، 12000 ژورنال و 160000 کنفرانس گذشت. پژوهش های پوشش داده شده در قالب مقاله، کتاب و کنفرانس توسط WOS در تمامی حوزه ها از جمله علوم فنی و پایه، علوم اجتماعی و انسانی و هنر هستند. اگرچه باید گفت که WOS تمامی ژورنال های موجود در فضای آکادمیک را پوشش نمی دهد.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
نوشتن رساله‌ یا‌ تز تاثیرگذار

نکته ی جالبی که وجود دارد این است که با اینکه بین دو شاخص معتبرتر ارزیابی ژورنال ها یعنی Impact factor و Citescore رابطه ی همبستگی وجود دارد ولی تحلیل های الزویر نشان می دهد که حدودا 216 ژورنال از 70 انتشارات هستند که طبق شاخص Citescore جز 10 درصد ژورنال های پراستناد حوزه ی علمی خود هستند در حالیکه حتی ضریب تاثیر (impact factor) ندارند.

بنظر می رسد شاخص ضریب تاثیر (Impact factor) یک پوشش نسبتا جامع و کامل از ژورنال های با کیفیت بالاتر را ارائه نمی دهد. در گزارش سال 2014 بیان شد که تعداد آرشیو WOS از هر نوعی از مقاله و کتاب و کنفرانس و … از مرز 90میلیون تجاوز کرده است.

میزان استنادات از مرز 65 میلیون بار در سال گذشته است. WOS بزرگترین دیتابیس رفرنس و استنادات آنلاین در دنیاست. WOS دارای دیتابیس های منطقه ای به زبان هایی غیر از انگلیسی هم هست. با همکاری مرکز علوم چین، دیتابیس منطقه ای به زبان چین با عنوان Chinese Science Citation Database میز راه اندازی شد.

در سال 2013 دیتابیس منطقه ای دیگری با عنوان SciELO Citation Index برای پوشش داد کشورهای برزیل، اسپانیا، پرتغال، حوزه ی دریای کارائیب، جنوب آفریقا و 12 کشور دیگر آمریکای لاتین راه اندازی شد. در سال 2014 موسسه ی مطالعات ملی کره ی جنوبی دیتای کره ای WOS را به نام Korea Citation Index راه اندازی کرد و همینطور در سال 2015 مجموعه ی مشابهی در روسیه راه اندازی شد.

 

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
چاپ مقاله isi رایگان ؟ | نحوه چاپ مقاله isi و چگونگی سابمیت آن

 

 

 

آسان مقاله بزرگترین سامانه اکسپت مقاله در ایران

ایزی تز بزرگترین مرکز مشاوره انجام رساله دکتری در ایران

پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه

تلفن مشاوره پایان نامه : 09199631325

تلفن مشاوره مقاله : 09353132500

 

 

 

 

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.