انتخاب مجله متناسب با مقاله

سپتامبر 09, 2019 (0) نظر

انتخاب مجله متناسب با مقاله

انتخاب مجله متناسب با مقاله

انتخاب مجله متناسب با مقاله

انتخاب مجله متناسب با موضوع مقاله یک موضوع بسیار حائز اهمیتی میباشد.اگر در انتخاب مجله دقت و آگاهی کافی نداشته باشید مقاله پذیرفته نخواهد شد چون هر مجله برحسب درجه اعتبار و رشته متناسب مقاله پذیرش میکند.

از جمله مواردی که باید در انتخاب مجله به آنها توجه داشته باشید:

اعتبار (Prestige) ، دسترسی (Access) و ضریب تاثیر (Impact Factor) مجلات است.

-اولین معیار توجه به اعتبار مجله و مقاله میباشد برخی از مجلات فقط مقالاتی را پذیرش میکنند که از لحاظ اعتبار در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشند مانند مجلات isi که این مجلات اعتبار بسیار بالایی دارند و برای چاپ مقاله در این مجلات حتما باید مقاله اعتبار علمی بسیار بالایی داشته باشد پس به سطح علمی مقاله ای که نوشته اید توجه زیادی داشته باشید.

-و نکته قابل توجه دیگری که بسیار حائز اهمیت میباشد توجه به نحوه دسترسی به مقاله خود در مجله میباشد.توجه به اینکه دسترسی کاربران به مقاله شما از نوع OPEN ACESS خواهد بود و یا CLOSE ACCESS.

-و سومین نکته قابل توجه در انتخاب ژورنال مناسب توجه به ایمپکت فاکور مجلات میباشد ایمپکت فاکتور ضریب تاثیر مجلات میباشد.

توجه به هر یک از موارد فوق در انتخاب مجله مناسب به شما کمک خواهد کرد که مجله مناسب را انتخاب کنید.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
مزیتهای چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس

هر یک از موارد فوق از عوامل و شروط اصلی در پذیرش مقاله میباشند و باید به هر یک از موارد توجه کافی داشته باشید.

ایندکس شدن ژورنال:

هر مجله ای، بایستی در پایگاه اطلاعاتی انتشارات خود نمایه شود. مثلا گروهی از مجلات که زیر نظر نتشارات ارزیویر هستند، در این پایگاه نمایه می شوند. همچنین مجلات دیگر همچون ISCوSCOPUS , …. مهم این است که شما اول ملاک خود را تعیین کنید که مجله باید در کجا ایندکس شود و سپس اقدام به جستجوی ژورنال های معتبر در آن پایگاه داده نمایید.

تعداد انتشار در سال:

برخی ژورنال ها ۱ یا ۲ بار در سال چاپ می‌شوند در حالی که برخی دیگر ۴ بار یا ۶ بار و حتی گاهی اوقات ۱۲ بار و بیشتر. هر چه ژورنالی شماره‌های بیشتری در سال چاپ کند احتمال پذیرش بیشتر و زمان بررسی مقاله شما کمتر خواهد بود.

میزان ریجکت مقالات:

هر ژورنالی میزان مشخصی از ریجکت مقالات را دارد. برای مثال برخی ژورنال ها ۹۰ درصد مقالات ارسالی را ریجکت می‌کنند و برخی دیگر ۳۰ درصد را. هر چه میزان ریجکت مقالات کمتر باشد احتمال پذیرش مقاله شما در آن ژورنال ها بیشتر است. البته میزان ریجکت مجله به میزان انتشار در سال مجله نیز بستگی دارد.

اعضای هیئت داوران مجلات:

هر مجله ای برای بررسی مقالات ارسالی از داوران متخصص در ان موضوع دعوت به همکاری می کند تا بتواند نقالاتی که از لحاظ محتوایی خوب هستند را پذیرش نماید. مجله هایی که از هیئت داوران سرشناس استفاده می‌کنند به احتمال بیشتر کار شما را از جنبه علمی مورد توجه قرار خواهند داد و نه سایر جنبه‌ها. علاوه بر این حتی اکر مقاله شما ریجکت شود چیزهای بسیاری از این هیئت داوران خواهید آموخت. باید بدانید که حتی در ژورنال های معتبر نیز آشنا بودن با هیئت داوران و داشتن همکاری با ژورنال، در پذیرش مقاله نقش بسزایی دارد. هرچه میزان این همکاری از درصد بالاتری برخوردار باشد میزان کمک موسسه نیز به شما بیشتر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
پایگاه اطلاعاتی Scopus

مشخص بودن فرایند داوری:

باید خاطر نشان کرد که برخی ژورنال ها بر طبق یک برنامه زمانی منظم مقالات را داوری و تایید یا رد شدن آن را به شما اطلاع می‌دهند. اما برخی مجلات نظم مشخصی ندارند و گاهاً مقاله شما ماهها در دست داوران قرار دارد و سبب اتلاف وقت شما می‌شوند. در نتیجه مجله ای را برای چاپ مقاله انتخاب نمایید که پروسه داوری کوتاهی برای چاپ مقاله داشته باشد.

قرار نداشتن در لیست ژورنال های نامعتبر:

لازم به ذکر است که قبل از ارسال مقاله به یک ژورنال ابتدا جدیدترین و آخرین لیست ژورنال های نامعتبر (Blacklist)  وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی را مطالعه کرده و از نبودن نام ژورنال مورد نظرتان در این لیست مطمئن شوید.
حالا شما می‌توانید ژورنال های معتبر برای چاپ مقاله خود انتخاب نمایید. فراموش نکنید که کار علمی شما که ماهها بر روی آن زحمت کشیده‌اید در این مرحله به ثمر می‌نشیند، بنابراین در انتخاب ژورنال عجله نکرده و با دقت عمل نمایید.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
شبیه سازی پایان نامه و مقاله با ns3

 

آسان مقاله بزرگترین سامانه اکسپت مقاله در ایران

ایزی تز بزرگترین مرکز مشاوره انجام رساله دکتری در ایران

پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه

تلفن مشاوره پایان نامه : 09199631325

تلفن مشاوره مقاله : 09353132500

 

 

 

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.