انجام شبیه سازی پایان نامه و انجام شبیه سازی پایان نامه با نرم افزار

دسامبر 02, 2020 (0) نظر , , , , , , , ,

انجام شبیه سازی پایان نامه و انجام شبیه سازی پایان نامه با نرم افزار

انجام شبیه سازی پایان نامه

قطعاً به عنوان یک دانشجو، که قصد ارائه پایان نامه خود را دارید. میدانید که انجام پایان نامه اصول و قواعد خودش را دارد. یکی از این قواعد استفاده از شبیه سازی پایان نامه است. شاید خیلی ها تا به حال با این موضوع مواجه نشده باشند و اولین بار است که، جمله شبیه سازی پایان نامه را میشنوند. ما در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم، که شبیه سازی پایان نامه چیست و چگونه انجام میگیرد. چه استفاده ای از آن میشود.

تعریف شبیه سازی

 شبیه سازی عبارت است از : طراحی کردن یک سیستم واقعی، با استفاده از مدل سازی و انجام آزمایش های مختلف بر روی آن، برای اینکه بتوانیم فعالیت های سیستم را بشناسیم. همچنین بتوانیم عکس العمل، سیستم را با توجه به شرایط مختلف ارزیابی کنیم.

شبیه سازی به معنای تقلید از یک نمونه موفق در یک زمینه خاص است. مثلاً فکر کنید، که یک نمونه مبلمان میبیند، که بسیار کارآمد هست و با در نظر گرفتن سلامت انسان طراحی شده است. آنرا شبیه سازی میکنید. در نهایت هر شبیه سازی ای، که نتیجه آن موفقیت آمیز باشد، مجاز است و استفاده از آن مانعی ندارد. بارها و بارها دیده شده است، که مدل سازی چقدر کمک کننده بوده و استفاده از آن موفقیت آمیز بوده است.

اگر برای انجام پایان نامه خود، خواستید از این روش استفاده کنید. در صورتی که نتیجه پروژه مورد نظر موفقیت آمیز بوده و از نتیجه آن مطمئن هستید. شبیه‌ سازی پایان نامه، موردی ندارد. فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که، شبیه سازی کنید نه کپی. پروژه کپی حتی اگر، بهترین پروژه باشد. تحت هیچ شرایطی قابل قبول هیأت داوران نیست.

منظور این است که، اگر در واقعیت چیزی نزدیک به ایده خود دیدید میتوانید، میتوانید با توجه به آن مدل سازی کنید. امروزه فهمیدن کاربرد و جزئیات بیشتر طرح ها، از روش مدل سازی مشخص میشود.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
شاپا چیست ؟ | نحوه درخواست شاپا

فایده شبیه سازی پایان نامه

  • در انجام پروژه های بزرگ از روش شبیه سازی استفاده میشود، به این دلیل که، اگر بخواهند با طرح اولیه را اجرا کنند، علاوه بر هزینه بر بودن آن، باید زمان زیادی را برای آن در نظر بگیرید. از آنجایی که اگر طرح اولیه جوابگو نباشد. مجبور به اجرای دوباره آن هستند. این یعنی زمان و هزینه دوبرابر. از این رو از روش شبیه‌ سازی استفاده میکنند. این روش زمان و هزینه کمتری در بر دارد. از طرفی ایراد کار را مشخص میکند.
  • مشاهده و بررسی رفتار سیستم های پیچیده و پر هزینه
  • مشاهده و بررسی عوامل بیرونی و درونی، همچنین تأثیر این عوامل بر کارکرد سیستم
  • بررسی و به جواب رسیدن، برای سوالات مطرح شده به عنوان مشکل در پایان نامه

در اجرای پایان نامه نیز، استفاده از روش شبیه سازی پایان نامه موجب میشود شما بتوانید با توجه به کم بودن زمان تهیه و ارائه پایان نامه، در زمان کمتری به نتیجه برسید. همچنین هیأت داوران را تحت تأثیر خود قرار دهید. با استفاده از شبیه سازی پایان نامه، میتوانید با سرعت طرح خود را آزمایش کنید و در صورت ایراد، آن را به سرعت رفع کنید.

انجام شبیه سازی پایان نامه با نرم افزار

قبل از شروع پروژه پایان نامه خود، بهتر است، چند نمونه از شبیه سازی پایان نامه، انجام شده را مشاهده کنید. سپس ایده خود را با مشاوره های استاد راهنما، شبیه سازی کنید. یکی از بهترین نرم افزار برای شبیه سازی پایان نامه، MATLAB است.

این نرم افزار برنامه نویسی، با دقت بالا عملیات و تکنیک محاسبات را انجام میدهد. به کمک این نرم افزار میتوانید، همزمان با هم به راحتی محیط های ویژوال را ایجاد کنید، محاسبات ریاضی و برنامه نویسی کنید. در نرم افزار متلب ارائه مسائل ریاضی و راه حل ها تقریبا همانگونه که در دانشگاه تدریس میشود است. میتوانید با کمک این نرم افزار مدل سازی، شبیه سازی و تحلیل مدل را انجام دهید. کافیست از گزینه سیمیولینک ( Simulink) را انتخاب کنید. این جعبه ابزار به منظور شبیه سازی در کنار نرم افزار متلب به کار میپردازد. البته سیمیولینک در کنار دیگر نرم افزار های مدل سازی نیز کاربرد دارد.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
نوشتن بیان مساله

در نرم افزار سیمیولینک میتوانید، بدون نیاز به ساختن سیستم، آن را تحلیل کنید. بنابراین میتوانید بدون صرف هزینه و زمان زیاد، تأثیر عوامل بیرونی را بر روی عملکرد سیستم طراحی شده، شناسایی و بررسی کنید. همچنین با استفاده از این نرم افزار میتوانید عکس العمل، سیستم را در مقابل پارامترهای ورودی به سیستم به شما نشان دهد. البته این برنامه به تنهایی نمیتواند به شما کمک کند. بلکه شما اول باید نرم افزار متلب را نصب کنید، سپس از درون آن، نرم افزار سیمیولینک قابل اجرا خواهد بود. سیمیولینک به تنهایی قابل اجرا نیست. این نرم افزار در متلب، بخشی دارد که در آن، میتوانید مشخص کنید که در چه رشته ای اعم از مکانیک، داینامیک و برق و غیره قصد شبیه سازی را دارید.

  اولویت های پژوهشی وزارت صنعت، معدن تجارت( مرکز ملی فرش ایران) در سال 1393

ضرورت استفاده از شبیه سازی پایان نامه

آزمایش روی سیستم ممکن است، عملکرد را دچار مشکل کند. با وجود این مشکلات ممکن است نتایج تحت تأثیر قرار گرفته و درست محاسبه نشوند. این که چند بار عمل تکرار شود و در تمام تکرار ها، شرایط دقیقاً عین هم باشد. تقریباً غیر ممکن است.

ممکن است زمانی که بخواهیم در واقعیت نمونه را کار کنیم، عملیات و مشاهدات زیادی را نیاز داشته باشد.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انجام مقاله ISC شیمی | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته شیمی

باید و نباید استفاده از شبیه سازی پایان نامه

به طبع شبیه سازی پایان نامه، نیز در برخی موارد جوابگو و در برخی موارد بی نتیجه است. در این قسمت به برخی مواردی که ممکن است شبیه سازی جوابگو باشد اشاره خواهیم کرد.

  1. سیستم هایی که دارای پیچیدگی هستند.
  2. سیستم هایی که واقعیت ندارد. منظور در اینجا سیستم هایی است که، هنوز ایجاد نشده اند.
  3. سیستم هایی که پویا هستند.
  4. سیستم هایی که اجرا در واقعیت برای طراحان بسیار هزینه بر است.
  5. سیستم هایی که ریسک تست آن در واقعیت بالاست.

در چه مواقعی نمیشود از نرم افزار شبیه سازی پایان نامه استفاده کرد.

  1. هدفی واضح مشخص نشده باشد.
  2. جواب دهی به سوالات به راحتی از طریق ریاضیات قابل حل است.
  3. مسائل و اصول های آن به طور کامل و واضح مشخص نشده است.

 

آسان مقاله بزرگترین سامانه اکسپت مقاله در ایران

ایزی تز بزرگترین مرکز مشاوره انجام رساله دکتری در ایران

پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه

تلفن مشاوره پایان نامه : 09199631325

تلفن مشاوره مقاله : 09353132500

 

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.