انجام مقاله ISC معدن | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته معدن

ژانویه 07, 2024 (0) نظر , , , , , , ,

انجام مقاله ISC معدن | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته معدن | تلفن های مشاوره و تماس : 09199631325 و 09353132500 می باشد.

انجام مقاله ISC معدن | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته معدن

انجام مقاله ISC معدن | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته معدن

امروزه نیز دانشمندان به امید دست‌یابی به معادن پربار و فلزات نایاب و گران‌بهای موجود در فضا پروژه‌های بسیاری را در دست بررسی دارند. اما چرا در گذشته یکی از دغدغه‌های اصلی کشورهای صنعتی،‌ دست‌یابی به معادن غنی کشورهای دیگر بود و چرا امروزه دانشمندان به امید دست یافتن به ذخایر جدید معدنی چشم به فضا دوخته‌اند؟ پاسخ این سوال را باید در صنعت جست. زیرا مبنای اصلی تولید و توسعه صنعتی، مواد معدنی است و برای هر فعالیت صنعتی نیاز به مواد معدنی داریم. کشف و استخراج این مواد نیاز به کارشناسان متخصص دارد و به همین دلیل در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهان، رشته‌ای به نام مهندسی معدن وجود دارد که در کشور ما نیز با دو گرایش اکتشاف و استخراج در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تدریس می‌شود.

  • گرایش اکتشاف: مهندس‌ معدن‌ در گرایش‌ اکتشاف‌ پس‌ از کشف‌ معدن‌، نوع‌ و شکل‌ مواد معدنی‌ را تعیین‌ می‌کند و به‌ ارزیابی‌ اقتصادی‌، میزان‌ ذخیره‌ و همچنین‌ چگونگی‌ استخراج‌ منابع‌ معدنی‌ می‌پردازد. در این‌ گرایش‌ دانشجویان‌ درباره‌ مکانیک‌ سنگ‌، زمان‌شناسی‌ ساختمانی‌، ژئوفیزیک‌ و زمین‌شناسی‌ معدنی‌ مطالعه‌ می‌کنند.
  • گرایش استخراج‌: این گرایش شامل‌ عملیات‌ حفاری‌ و آتش‌باری‌ برای خردکردن‌ سنگ‌، بارگیری‌ و باربری‌ و در اغلب‌ اوقات‌ سنگ‌شکنی‌ به‌ منظور رساندن‌ ابعاد «کان‌سنگ‌» به‌ اندازه‌ مناسب‌ است‌. این‌ عملیات‌ در معادن‌ روباز، زیرزمینی‌ و در موارد محدودی‌ در دریا انجام‌ می‌شوند.
مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
همه چیز درباره مقاله ISI

چون‌ بخشی‌ از کار مهندسی‌ معدن‌ مانند نقشه‌برداری‌ در زیرِزمین‌ انجام‌ می‌شود، دانشجوی‌ این‌ رشته‌ باید از نظر جسمی‌ توانایی‌ خوبی‌ داشته‌ و قدرت‌ کار در معدن‌ را که‌ بیشتر در خارج‌ از شهر و گاه‌ در نقاط‌ دور افتاده‌ قرار دارد، داشته‌ باشد. گفتنی‌ است‌ ریاضی‌ در این‌ رشته‌ از اهمیت‌ زیادی‌ برخوردار است‌ زیرا بدون‌ استفاده‌ از مدل‌های‌ ریاضی،‌ محاسبات‌ استخراج‌ و اکتشاف‌ معدن‌ را نمی‌توان‌ انجام‌ داد.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انجام مقاله ISC علوم اقتصادی | انجام نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISC رشته علوم اقتصادی

ایزی تز برندی متفاوت با خدماتی متمایز در زمینه پایان نامه و مشاوره پایان نامه دکتری و …

با همکاری آسان مقاله برند اول مشاوره مقاله در ایران

تلفن های مشاوره و تماس : 09199631325 و 09353132500 می باشد.

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.