انواع مقالات ژورنال ISI

سپتامبر 09, 2019 (0) نظر , , , ,

انواع مقالات ژورنال ISI

انواع مقالات ژورنال ISI

انواع مقالات ژورنال ISI

موسسه اطلاعات علمی“Institute for Scientific Information” که به اختصار ISI شناخته می‌شود، به منظور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف، بانک اطلاعات مرکزی برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشره در دنیا می‌باشد. این موسسه‌ با تمرکز بر علم‌ سنجی و انتشارات علمی در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد تأسیس شد. این مؤسسه توسط مؤسسه علمی تامسون در سال ۱۹۹۲ خریداری و به‌عنوان Thomson ISI شناخته شد و اکنون نیز با نام Thomson Scientific شناخته شده است. این مؤسسه بخشی از شرکت Thomson Reuters است.

هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در ISI مجموعه مراحل ارزیابی را پشت سر می‌گذارد. از جمله عوامل مورد ارزیابی و رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI، کمیته علمی منتخب مجله، تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن، نشر به موقع مجله می‌باشد. لازم به ذکر است که هیچ یک از این عوامل به تنهایی مورد بررسی و ارزیابی قرار نمی‌گیرد، بلکه با بررسی مجموع عوامل یک امتیاز کلی داده خواهد شد. داوری علمی و تخصصی مقالات چاپ شده در مجله توسط داوران نام آشنای علمی از جمله عمده‌ترین موارد مورد توجه ارزیابی‌کنندگان می‌باشد که گویای اعتبار و غنای علمی مجله است.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انجام مقاله فوری و اکسپت مقاله در موسسه مقاله نویسی آسان مقاله

انواع مقالات ژورنال ISI:

  • مقالات اصلی (Original Paper) یا (Regular Research)
  • مقالات مروری (Review Paper)
  • مقالات از نوع Letter
  • مقالات Short/ Rapid/ Brief Communication

حال ویژگی‌های هر یک از انواع مقالات به اختصار توضیح داده می‌شود:

مقالات اصلی:


در این دسته از مقالات موضوعی جدید بررسی می‌شود یا در بررسی موضوعات پیشین نوآوری و نتایج جدیدی حاصل شده است. این مقالات ارزش علمی بالایی دارند و در این دسته از مقالات لازم است شرح جزئیات به شکل مفصل‌تری مطرح شوند.

مقالات اصلی که به سرعت مورد استقبال جوامع علمی قرار می‌گیرند و تعداد ارجاعات قابل توجهی در مدت زمان کمی دارند به Hot Paper معروفند.


مقالات مروری:


نگارش این دسته از مقالات مختص افرادی است که به طور مستمر و طی سالیان دراز در یک زمینه علمی، پژوهش داشته و در آن صاحب نظر هستند. این افراد با مطالعه انواع مقالات و پژوهش‌های انجام گرفته به مرور و بررسی روند مطالعاتی یک زمینه خاص می‌پردازند. نویسنده می‌تواند نظرها و پیشنهادات خود و چشم‌انداز پیش روی موضوع را نیز در مقاله مروری مطرح کند. مجلاتی هم هستند که از نویسندگان دعوت می‌کنند تا در مورد یک موضوع جدید، مقاله مروری بنویسند که به این مقالات invited review گفته می‌شود.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
چاپ مقاله فوری

مقالات از نوع Letter:


مقالات از این دست ارزش کمتری نسبت به مقالات اصیل دارند و معولا امکان ارسال به تمامی مجلات را ندارند. همچنین از نظر تعداد لغت نیز معمولا محدودیت‌هایی دارند. نوع دیگری از این مقالات Letter to the Editorها هستند که توسط متخصصین و افراد خبره در تائید یا رد مطالب یک مقاله اصیل نگارش می‌شود. این مقالات معمولا یا پذیرش و یا رد می‌شوند و کمتر مورد اصلاح قرار می‌گیرند.


مقالات از نوع Short/ Rapid/ Brief Communication:


این دسته مشابه مقالات Letter هستند با این تفاوت که به دلیل ارائه نتایج محدودتر معمولا مختصرتر و صرفا با تکیه بر نوآوری به دست آمده نگارش می‌شوند. داوری این مقالات با سرعت بیشتری انجام می‌شود. معمولا مجلات برای نگارش این نوع از مقالات محدودیت تعداد واژگان دارند.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
چگونه یک روزه مقاله بنویسیم ؟

انواع مقالات ژورنال ISI

 

 

 

آسان مقاله بزرگترین سامانه اکسپت مقاله در ایران

ایزی تز بزرگترین مرکز مشاوره انجام رساله دکتری در ایران

پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه

تلفن مشاوره پایان نامه : 09199631325

تلفن مشاوره مقاله : 09353132500

 

 

 

 

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.