مقاله نویسی و مراحل آن

سپتامبر 09, 2019 (0) نظر , , , , , , , ,

مقاله نویسی و مراحل آن

مقاله نویسی و مراحل آن

مقاله نویسی و مراحل آن

الف- پس از انتخاب موضوع، تحقیق و بررسی در باب موضوع انتخابی و تنظیم طرح اولیه. از کجا باید شروع کرد؟ به چه نتایجی خواهید رسید؟ و سؤالاتی از این قبیل را به درستی بررسی کنید

ب- یادداشت برداری از منابع: منابع را مشخص کرده و از نکات مهم آن یادداشت برداری کنید. ثبت نشانی دقیق منابع در مراحل بعدی مورد نیاز است. مقالات علمی بدون ارائه منابع معتبر ارزش چندانی ندارند.

ج- تنظیم و اصلاح یادداشت ها-در این مرحله پیش نویس مقاله را آماده کنید و یادداشت‌های پراکنده را تنظیم کنید. برای مباحث ترتیب منظم و منطقی در نظر بگیرید و با عناوین مناسب مباحث را مشخص کنید.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
مقاله isi چیست ؟

د- تهیّه متن نهایى مقاله- پیش نویس ها را ویرایش کرده و اصلاحات لازم را انجام دهید. متن مقاله را پاکنویس کرده و ازنظر قواعد دستوری و نگارشی بررسی کنید.

ه- عنوان و منابع- در این مرحله می‌توانید با توجه به مقاله عنوان را اصلاح کرده و در ابتدای مقاله بنویسید. ذکر منابع با جزئیات را نیز در انتهای مقاله و با دقت انجام دهید.

یکی از مواردی که ضروری است توسط پژوهشگران حتما رعایت شود، رعایت نکات و قواعد نگارشی است. برای آشنایی با برخی از موارد نگارشی می‌توانید به مطلب، روش تایپ نیم فاصله در ورد مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
نوشتن مقاله کنفرانسی فیزیک مهندسی + نوشتن مقاله علمی و پژوهشی فیزیک مهندسی

 

 

 

آسان مقاله بزرگترین سامانه اکسپت مقاله در ایران

ایزی تز بزرگترین مرکز مشاوره انجام رساله دکتری در ایران

پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه

تلفن مشاوره پایان نامه : 09199631325

تلفن مشاوره مقاله : 09353132500

 

 

 

 

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.