پایگاه اطلاعاتی Scopus

سپتامبر 09, 2019 (0) نظر , , , , , , , , , , , , ,

پایگاه اطلاعاتی Scopus

پایگاه اطلاعاتی Scopus

از سال 2004 Scopus که یک پایگاه اطلاعاتی است راه اندازی شد این پایگاه تا به امروز از جمله پایگاه های اطلاعاتی با داشتن منابع با کیفیت است . دانشجویان و پژوهشگران با استفاده از این پایگاه که تبادل علمی با سرتاسر جهان دارد منبع خوبی برای اطلاعات و پیدا کردن داده دارند.در این پایگاه چکیده مقالات و فهرست منابع مقالات ارائه می شود و تعداد استناد و ارجاع به هر مقاله قابل محاسبه است. به این ترتیب می توان شاخص خوبی برای تعیین کیفیت مقالات این پایگاه در اختیار داشت. مقالات بر گرفته از پروژه نیز در این پایگاه قابل دسترسی می باشند.

ویژگی های  Scopus

از سال 1996 تا به امروز   تمامی اطلاعات در این پایگاه داده جمع آوری و تحلیل می شود.در پایگاه اطلاعاتی Scopus مراکز علمی، نویسندگان، سازمان های تحقیقاتی و ژورنال های فعال تر با توجه به موضوع رتبه بندی می شوند.  پایگاه اطلاعاتی Scopus عملکرد ژورنال ها را به صورت دقیق تجزیه تحلیل می کند که میتوان از جمله ویژگی های این پایگاه اطلاعاتی در نظر گرفت .

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
چاپ مقاله در نشریات داخلی

مقایسه عملکرد 10 ژورنال با هم و به طور هم زمان امکانی است که در Scopus وجود دارد .اطلاعات این مجلات در قالب نمودار ارائه می شود که امکان ارزیابی بهتری را برای سازمان ها، موسسات علمی، دانشگاه ها و پژوهشگران فراهم می کند.

کار با پایگاه اسکوپوس در 6 قسمت: Search- Sources –Alerts- Lists –-Analytics – Profile موجب سهولت و اختصاصی سازی جستجوها می شود. برای مثال گزینه Search چند امکان مختلف را پیشنهاد می کند به این ترتیب: Basic Search و Author Search و Affiliation Search و Advance Search که هر کدام از این قسمت ها نیز فیلد مخصوصی را در نظر می گیرند. امکان ذخیره جستجوها در Lists وجود دارد.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
مقاله بیس

داده های پایگاه Scopus

عمده فعالیت های Scopus در زمینه علوم پزشکی، علوم پایه، علوم زیستی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و رشته های مرتبط با مهندسی است و از این آدرس قابل دسترسی می باشد:  www.scopus.com

آموزش انجام پروژه و استناد به مقالات معتبر با استفاده از پایگاه اسکوپوس به سادگی امکان پذیر است.استفاده از پایگاه اطلاعاتی Scopus مشمول پرداخت هزینه ای اندک است.پایگاه اطلاعاتی Scopus به صورت روزانه با جدیدترین مقالات به روز رسانی می شود که می توانید از طریق ایمیل از تازه ترین اطلاعات مورد نیاز در حیطه علمی خود با خبر شوید.

 

 

 

آسان مقاله بزرگترین سامانه اکسپت مقاله در ایران

ایزی تز بزرگترین مرکز مشاوره انجام رساله دکتری در ایران

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
مقاله کنفرانسی و مقاله همایشی چیست و چه تفاوتی با هم دارند ؟

پایان نامه من بزرگترین سامانه تخصصی مشاوره پایان نامه

تلفن مشاوره پایان نامه : 09199631325

تلفن مشاوره مقاله : 09353132500

 

 

 

 

نظر (0)

پیام بگذارید

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.